любими герои

Начало | любими герои | Какво биха носили още 5 принцеси на „Дисни“, ако бяха истински исторически герои

Какво биха носили още 5 принцеси на „Дисни“, ако бяха истински исторически герои

Аз детето | 2023-03-23

Какво биха носили още 5 принцеси на „Дисни“, ако бяха истински исторически герои

Винаги когато мислим за принцесите на „Дисни“, не можем да не мислим за техните характерни рокли. Въпреки това, докато сме свикнали да виждаме Бел в жълтия ѝ костюм, когато танцува със Звяра, реалността е, че през 18 век модата няма нищо общо с това, което виждаме на екрана. Ето защо помолихме изкуствения интелект да проектира правилните версии на роклите на тези герои и сега споделяме резултатите с вас.

1. Бела във френската мода от 18 век

„Дисни“ базира една от най-известните си анимационни класики върху историята La Belle et la Bête, написана от френската писателка Габриел-Сузан Барбот дьо Вилньов през 1740 г. Човек би си помислил, че историята се развива в същия период, в който е написана. Тогава Бела би трябвало да има много различни рокли от тези с които сме свикнали да я виждаме. Типична характеристика на роклите от онова време е прилепналият корсаж. Имали са квадратно деколте, големи панделки и дантела и цветя отпред. Що се отнася до цветовете, те са били с пастелни нюанси, за да придадат елегантен и младежки вид. Ръкавите били разширени и завършвали на лактите, за да разкрият ръкавите на нощницата, носена под роклята.

2. Мерида в модата на Шотландия от 10-ти век

„Смело сърце“ е оригинална история на Pixar, която би трябвало да се развива в средновековна Шотландия. Костюмите на Мерида във филма са много по-близо до реалността от тези на други принцеси на „Дисни“. Някои елементи от средновековната европейска мода обаче не са показани. Например женските рокли от онова време обикновено включвали туники. От външната страна дългото наметало може да се носи като палто, пристегнато към вътрешното облекло с колан на талията.

3. Рапунцел в модата на Германия от 17-ти век

Филмът „Рапунцел“ от 2010 г., е базиран на приказката за Рапунцел, публикувана от братя Грим през 1812 г., които от своя страна са я заимствали от френската история Persinette, написана от Шарлот-Роуз дьо Комон дьо Ла Форс през 1698 г. Имайки това предвид, историята на изгубената принцеса се развива в края на 17 век в Германия. Тогава жените носели дълбоки корсети, широки в раменете и тесни в талията. Ръкавите били широки и свободни и завършвали до лакътя, докато полата стигала до стъпалата. С течение на времето обаче дължината на полата била намалена, за да разкрие долната пола.

4. Мег по модата на Древна Гърция

„Херкулес“ се върти около приключенията на гръцкия полубог и макар да не е изрично казано, че се случва в Древна Гърция, може да се заключи поради някои неща, споменати във филма. Тогава гръцките жени носели относително прости и широки дрехи. Основната им цел била функционална. Облеклото им се състояло от две части: долна дреха и пелерина. Основната разлика между женското и мъжкото облекло е, че туниката на дамите се спускала до глезените, а на мъжете само до коленете. Цветовете често били неутрални, но шивачите добавяли декоративни ленти в ярки нюанси. Последното обаче било често срещано само сред хората от висшата класа. Лилавото, по-специално, се смятало за най-забележителния знак за богатство в облеклото поради цената за боята.

5. Елза в европейската мода от 19 век

„Замръзналото кралство“ е базиран на приказката „Снежната кралица“, публикувана от датския писател Ханс Кристиан Андерсен през 1844 г. Така че, като се има предвид източникът на вдъхновение за историята на „Дисни“, действието може да се развива през 19 век, някъде в Европа. Ако приемем, че анализът е правилен, Елза трябва да е имала подобен стил като този на Пепеляшка, тъй като модата в европейските страни не се различава много. В този смисъл тя трябва да е имала много по-дефинирана структура, широка пола и екстравагантни декорации.

Прочетете и за останалите 5 принцеси!

Ако харесвате принцесите вижте още:



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град