Технологии и гейминг

Начало | Технологии и гейминг | Какво да очаквате от World of Warcraft: Dragonflight – ето това е нашето мнение

Какво да очаквате от World of Warcraft: Dragonflight – ето това е нашето мнение

Аз детето | 2022-12-16

Какво да очаквате от World of Warcraft: Dragonflight – ето това е нашето мнение

Странно е да играете версия на World of Warcraft, която се подчинява на законите на физиката. Драконът ви се спуска надолу през заснежените върхове на Лазурния участък; бавно набира инерция, докато самият Азерот сякаш изчезва и вече не го виждате. Дърпате поводите нагоре, вирмът се подчинява и изведнъж се реете над островите със скорости, нечувани някога в тази древна MMO. Никакъв грифон или хипогриф, цепелин или военен кораб – не може да се похвали със свободата на движение, предлагана на играчите в деветото разширение на WoW на Blizzard. Вместо пакет от еднократни експерименти или ъпдейти с нови нива и по-лъскава плячка, Dragonflight се позиционира като нещо като нова основа за много стара видеоигра. Както в светът си, така и в инфраструктурата си, разширението е много подходящо за играчки, които сега ще открият света на WoW..

За Dragonflight Blizzard съсредоточи голяма част от вниманието си върху преработката на остарели, атрофиращи системи, като същевременно оправи някои от елементите на играта. Имаше още вълнуващи глави в живота на World of Warcraft. Тук няма да откриете чистия, нажежен до бяло дух на обсадата на Ледената корона на хоризонта, но може би ще намерите нещо още по-добро: истинско удоволствие от най-добрия продукт на Blizzard след дълъг престой в пустинята. Последното разширение в хронологията на WoW ни отведе до Сенчестите земи, страшен план на немъртвите, едва проучен в историята на играта, доминиран от набор от нови герои, които не притежаваха ентусиазъм или харизма. Драконовите острови, които служат като сцена за Dragonflight, са ясно завръщане към яркото високо фентъзи. Не, Blizzard не възобновява безвъзмездно установените принципи от епохата на Warcraft 3 за циничен удар на носталгия. Вместо това, след значително прескачане на времето в рамките на всеобхватната хронология на WoW, Алиансът и Ордата са сключили примирие и съвместно изследват земята на предците на безсмъртния драконов кин, който не е бил от голямо значение в легендата на Азеротиан от доста време.

Тропическа, неукротима интензивност прониква в земята; осеян е с пръски разтопена лава, ивици зеленина и луминисцентни тундри. Blizzard очевидно се стреми да възвърне детската възвишеност на Толкин на празна карта и заровено съкровище – дракони и всичките им съкровища.

Към небето

Новата функция е първата комбинация от раса/клас на WoW. Драктирите са представени като древна раса от хуманоидни драконови хора (които, ако трябва да сме честни, имат ясно изразена склонност към фурсона), които са били събудени заедно с преоткриването на Драконовите острови. Те могат да играят като точно един клас — The Evoker — който може да избере изцеление или изграждане на DPS, в зависимост от това къде поставяте талантите си. Както подсказва името, Evokers призовават първичните енергии на своето потомство, за да доставят огромни полезни товари от щети, със способности, често заимствани от всички известни битки с дракони, които сме преживели в историята на Warcraft. (Например, ако си мислите, че сте заклинател, ще имате достъп до опустошителния Дълбок дъх, който смаза безброй групи за нападение в леговището на Ониксия преди много години.) Evoker не пренастройва фундаментално остарялата бойна система на WoW, но способностите които изскачат в лентата с инструменти дават много възможности.

Ето какво имаме предвид: редица заклинания в арсенала на Evoker трябва да бъдат заредени и освободени в точното време за максимални щети, както ако опъвате лък и стрела в Tomb Raider. Това, което означава за вас е, че трябва да бъдете точни. Най-накрая, някои от съображенията, които някога са били изключителни за PvP режимите на Warcraft – позициониране, координация око-ръка – се подчертават в изравняването на играта. Наистина няма по-добър пример за това наблягане от новоприложеното умение за езда на дракони, което – трябва да се повтори – е толкова радикално различно от другите игри на WoW с летящи ездачи, че е почти като да сравните Ferrari 911 с Model T , Протодракът, който вашият герой получава в The Waking Shores, идва със собствена персонализирана лента с инструменти; един бутон го кара да задейства допълнителните горелки и да се стреля напред във въздуха, друг го дръпва към небето, способен да изкачи планина за част от секундата. Летящите същества, които пилотирахме в миналото, се движеха по света като хеликоптери, носейки се неуморно, докато се редяхме на опашка за нашето следващо митично подземие. В Dragonflight никой няма този лукс. Бездействайте в небето и вашият дракон бавно губи скорост, преди да се спусне обратно на земята. Така че, за да бъде наистина превъзходен като майстор на дракони, човек трябва да заимства правилата за игра, които са научили във Forza Horizon. WoW изисква от нас да бъдем сръчни с мишката.

Освен това получавате първото си ездаче на дракон много рано в кампанията на разширението, което е радикално отклонение от предишните разширения. Това позволи на студиото да бъде много по-разнообразно в географското разположение на Драконовите острови, отколкото беше по време на Shadowlands, Battle for Azeroth и дори Легион. Този континент е осеян с цитадели, сгушени в масивни планински вериги; Тирхолд, основната крепост на островите, напомня за самотата на Скайрим заради великолепната си недостъпност. Ще трябва да овладеете небето, за да изживеете Dragonflight по начина, по който е предназначен. Най-добрата част? За да отключите повече способности за яздене на дракон, ще трябва да съберете жетоните, които се крият на труднодостъпни места по картата.

Прераждане

Другите модернизации на Dragonflight са много по-основателни. Blizzard най-после върнаха традиционното дърво на талантите в WoW, премахвайки изключително опростената тристранна схема, въведена в Mists of Pandaria. Но ако сте от типа геймъри, които се интересуват много повече от гледането на вашите таймери за охлаждане и целите числа на щетите, отколкото от действието на екрана, Blizzard ви пази. Това не са най-вълнуващите нови неща в историята на разширяването, но това е важна работа – добра основа за MMO, когато навлиза в третото си десетилетие на съществуване, ако можете да повярвате, че е минало толкова време.

Blizzard също така напълно преустроиха своя раздел с професии от самото начало, което може да е най-закъснялото преработване в дългата история на играта. Безобразно рутинният цикъл на щракване с десния бутон върху рудна жила и събиране на плячката вече го няма. Сега, ако копаете, или одирате, или варите отвари, ще трябва да навигирате в редица статистически дерета, като „вдъхновение“ или „мултикрафт“, които ще повлияят на вашите добиви. Таблицата също така включва отделни писти за специализация, прагове за таланти и най-доброто от всичко, специфично за професията оборудване, което позволява много повече креативност и нюанси от еднопистовия грайнд до майсторство на ваниловите дни.

Но не се заблуждавайте: Dragonflight все още е модерно разширение на WoW и ако се връщате към търговията на дребно с надеждата, че Blizzard е избрал пълно завръщане към своето потекло – където трябва да ядете и пиете, преди тълпата да тегли и да се групира за елитни куестове и натиснете Alt Tab в Wowhead, за да намерите къде точно трябва да отидете, за да намерите съпругата на Mankrik – ще бъдете разочаровани. Ако тенденцията на WoW към автоматизация на празни игри ви е отказала в миналото, няма да намерите това, което търсите на Драконовите острови.

Това е странна дихотомия. Dragonflight е красива и пълна с всякакви диви нови идеи за MMO, но когато проучваме историята си с WoW, става ясно, че причината да отделяме все по-малко време за всяко от нейните разширения е, че играта сега изглежда дава приоритет ефективност спрямо потапяне. Вече не е нужно да четем статистиката на оборудването си. Всичко на островите има ниво на артикул, посочено точно под името му. Ако е по-високо от това, което носим в момента, можем да щракнем с десния бутон върху него и нивото на щетите се увеличава незабележимо.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град