забавна наука

Начало | забавна наука | Вижте движението на планетите в Слънчевата система директно върху ръката ви

Вижте движението на планетите в Слънчевата система директно върху ръката ви

Аз детето | 2016-08-26

Вижте движението на планетите в Слънчевата система директно върху ръката ви

Слънчевата система определено е най-интересното нещо, до което хората могат да се докоснат или поне да изучават. Тя крие неподозирани тайни, често дори смятаме, че е малко по-интересна от динозаврите. А ние обожаваме динозаврите. И все пак в планетите има нещо тайнствено и много интересно. Не ви ли се струва странно как така планетите – уж от една система са толкова различни. Знаете ли, че дори небето на всяка от тях е с различен цвят? Да не говорим за състава на атмосферата, ако изобщо имат атмосфера или цвета на повърхността или условията за живот. Не ви ли се струва интересно кой пък е определил, че точно Земята трябва да се върти на най-точното разстояние от Слънцето, за да е годна за живот? Ами ако Марс беше на нейно място, то тогава ние щяхме да сме марсианците, извънземните.

Няма как вече да не знаете, че всяка планета се върти около оста си и всички заедно около Слънцето, но по определен начин и траектория. За съжаление ние няма как да видим това въртене, освен ако скоро не измислят някоя космическа екскурзия по този повод, което би било доста любопитно. От учените обаче знаем, че това въртене е красиво по свой начин и заслужава да се види и докато чакаме някой гении да открие начин всички да посещаваме открития Космос, друг такъв човек е направил така, че все пак да видим тази красота и то върху китката си.

Тук обаче не говорим за някаква холограма или нещо такова, а за най-якия часовник, който някога сме виждали. „The Midnight Planetarium“ (така се казва часовникът) наистина прилича на един минипланетариум и съчетава в себе си невероятни инженерни умения и художествено майсторство. За любителите на Космоса, планетите и звездите, той е истинско съкровище и не е просто часовник, а произведение на изкуството. Както сами виждате е много красив и просто нямаше как да не ви споделим нещичко за него.

Освен че показва времето, този часовник показва и доста реалистично движението на шестте най-интересни планети от Слънчевата система. Всяка планета е изработена от скъпоценен камък с определен цвят, най-близък до истинския вид на планетата: серпентин за Меркурий, жадеит за Венера, тюркоаз за Земята, червен яспис за Марс, син ахат за Юпитер и сугилит за Сатурн. Това са имената на камъните, няма как да ги кажем по-просто, така се казват. Може би забелязвате, че има още планети, които не са включени. Това се е получило, защото орбитите им са такива, че щели да направят часовника непрактичен, а не това е целта на създателите му. Уран обикаля около Слънцето за 84 земни години, а Нептун за 164 и сами разбирате колко странен и безполезен ще е такъв часовник.

За изработката на само един от тези уникални часовници са нужни три години, но холандският часовникар Кристиян ван дер Клау и бижутерът Хаут Хорлогери, казват, че не съжаляват за нито един ден прекаран в изработка на това космическо бижу!

Снимки: boredpanda.com