интересно

Начало | интересно | На почивка в Рим

На почивка в Рим

Георги Георгиев | 2015-08-28

Беше съвсем обикновен топъл юли на 2014 година, когато самолета ни излетя от Варна за София. Имахме малък престой на летището в София, а след това излетяхме и за Рим. Не подозирахме какво щеше да се случи  по време на полета за Рим. На мен ми беше интересно дали ще видя от самолета сгради, които да светят нощем. Изведнъж както си гледах през илюминатора до мен, светна светкавица точно до моя илюминатор. Понеже се бях встренчил в тъмнината ме заболяха очите. Аз и всички други пасажери бяхме много уплашени. Когато пресякохме Адриатическо море светкавиците спряха. Кацнахме в Рим без други проблеми и се настанихме в хотела.

На следващия ден отидохме до Фонтан ди Треви. Римския обичай е да се хвърля монета с гръб към фонтана. Ако го оцелиш, ще се върнеш пак в Рим. След това изядохме гигантски сладолед от сладкарницата срещу него.

На третия ден отидохме до Националния паметник на Виктор Емануил II. Понеже бяхме изморени и гладни седнахме да обядваме в италиански ресторант. Обядвахме типично италианско: домати със сирене с песто, спагети с доматен сос и пица.

След това бяхме в Пантеона. Той е много красив. Там е гробът на Виктор Емануил II. Има и останки от художника Рафаело Санцио. В средата на тавана на Пантеона има дупка. През нея се прокарва лъч от светлина, който огрява входа на Пантеона. Надвечер отидохме до Испанските стълби.

На четвъртия ден сутринта бяхме на площад „Навона“. Там ми нарисуваха смешна карикатура, като пират. Решихме да си направим състезание. Всеки трябваше да хвърли монета във „Фонтана на Четирите реки“, който уцели Нил печели сладолед. Когато хвърлих моята монетата без да исках уцелих Нил по окото.

Следобед  бяхме във Ватикана. Имаше гигантска опашка за Ватиканския музей и базиликата „Св. Петър“. От единия край на площад „Св. Петър“ до другия край имаше опашка. За щастие намерихме пловдивчанка, която работи във ватиканска туроагенция. Направи ни отстъпка защото сме българи и пропуснахме цялата голяма опашка. Според една от легендите – гробът на св. Петър е под самата базилика. В музея и базиликата беше чудесно. Надвечер бяхме в базиликата „Санта Мария дела Витория“.

През последния ден бяхме в Колизеума. Там беше много красиво. Минахме през арката пред Колизеума и през Сант Анджело и Пиаца дел Полполо и тръгнахме към летището.

Това беше най-хубавата почивка. Ще дойда пак в Рим!

Участва в конкурса „Моето невероятно лятно приключение“