важните неща

Начало | важните неща | Едно незабравимо ваканционно пътешествие

Едно незабравимо ваканционно пътешествие

Кристиян Арбов | 2014-01-27

Ще ви разкажа за една назабравима ваканция, през която обиколихме част от Европа. С моите родители бяхме поканени на гости в Любляна. Аз много исках да посетя колкото се може повече столици по пътя. Взехме карта на Европа и започнахме да планираме по-интересен маршрут.
Първата ни спирка беше Белград. Там разгледахме старинната крепост Калемегдан на брега на двете реки Дунав и Сава и музея на автомобила. После продължихме към Будапеща. Когато пристигнахме там, ние обиколихме града с туристически автобус и видяхме къщата на терора, цитаделата над града и величествената сграда на парламента. Нямахме много време, защото искахме вечерта да прекараме на Пратера.
Пратерът е най-специалният увеселителен парк с най-забавните люлки, влакчета и въртележки, за които само бях чувал. Отпътувахме за Виена. Когато пристигнахме, първо отидохме в хотела. След като се настанихме и си починахме, ние се отправихме да търсим нови приключения в Пратера. Изпробвах всички атракциони и много се забавлявах. Най-вълнуващото преживяване беше возенето на огромното виенско колело, когато гледах всички величествени сгради на Виена и правех снимки на чудните гледки. Виждаше се дори катедралата Свети Стефан!

На следващата сутрин ние решихме да разгледаме двореца Шьонбрун. Преди да стигнем до двореца, минахме през голям и красив парк. Обиколихме градините на двореца с туристическото влакче, което минава дори и през зоологическата градина. Вътрешната част също много ме впечатли – разгледах мебели, картини, оръжия, принадлежали на императорското семейство.
На излизане минахме през една типична виенска сладкарница и опитах прочутата торта „Сахер.“ Избрах и сувенири за близките ми приятели. Не успях да разгледам добре града, но някой ден пак искам да се върна там.
Отпътувахме към Любляна. Там освен музеите разгледахме и една перкрасна зоологическа градина. В нея видях дори жирафи и тюлени! Изморен от емоции се върнах вкъщи, очаквайки следващи пътешествия!

Участва в конкурса "Моето най-страхотно преживяване"