зоокът

Начало | зоокът | Непознат вид гигантски динозаври откриха учените

Непознат вид гигантски динозаври откриха учените

Аз детето | 2013-11-25

Непознат вид гигантски динозаври откриха учените

Нов вид фосили на месоядни динозаври, които са живеели преди милиони години на нашата планета бяха идентифицирани в САЩ, съобщи Франс прес. Учените нарекли този вид S. meekerorum. Според тях той е един от трите най-големи вида динозаври откривани някога в Северна Америка.

Смята се, че тези огромни хищници са населявали територията на щата Юта преди около 60-100 милиона години. Били високи повече от девет метра, а теглото им достигало до четири тона. Този динозавър е живял преди Т-рекс, а също и е бил по-страшен от него.

През епохата, през която доминирал, се срещали също и тревопасни динозаври, костенурки, крокодили и други хищници като първите тиранозаври.
"Кархародонтозаврите са доминирали по-дълго в Северна Америка, отколкото очаквахме", отбелязва Линдзи Зано, служителка в Природонаучния музей на Северна Каролина. "Всъщност S. meekerorum запълва ниша от 30 милиона години – период, през който ролята като доминиращи хишници е била предадена от кархародонтозаврите през горната креда на тиранозаврите в края на кредата."

Динозаврите