За родители

Начало | За родители | Къде да заведем детето, ако има неотложна нужда от здравна помощ?

Къде да заведем детето, ако има неотложна нужда от здравна помощ?

Аз детето | 2019-12-02

Къде да заведем детето, ако има неотложна нужда  от здравна помощ?

Оказва се, че след всички промени, нови закони и системи, болници и недостиг на здравни работници 68% от родителите не знаят точно към кого да се обърнат, ако детето им има нужда от спешна здравна помощ. Това показва анкета направена от BTV. След поредния случай на трагична смърт на дете, се появиха и още повече проблеми и въпроси, свързани с организацията на спешната помощ за деца. Какво да направим сега, за да не си задавате и вие този въпрос, ето малко полезна информация. Всички знаем, че в здравеопазването ни е голям хаос, но все пак да знаеш е по-добре отколкото да не знаеш.

Ако случаят е спешен и не търпи отлагане, лекарите съветват да се извика линейка. „Ако не извикат Бърза помощ, отиват в спешния детски кабинет в Приемно отделение. Там никой няма право да ги върне, твърди педиатърът д-р Елена Коларова. Ако родителите спазват установената система, лечението на децата се покрива изцяло от Здравната каса. „Търсим личен лекар, когато се нуждаем от планова или неотложна медицинска помощ. По закон личните лекари трябва да осигуряват медицинска помощ непрекъснато. Това обаче практически не е възможно. Затова те са длъжни да сключват договори с кабинети, които осигуряват неотложна помощ”, обясни Мария Шаркова, адвокат по медицинско право, пред BTV.

Тя каза още, че много често хората забравят да се регистрират и по този начин е трудно да се докаже, че са били в дадена болница. Важно е пациентът или негов близък да отиде до регистрацията, най-малкото, за да може да докаже след това, че е бил в лечебното заведение, а и по този начин лекарите ще преценят колко е спешно състоянието му и как трябва да действат. Запомнете също така, че когато попаднете в лечебно заведение, което няма спешно отделение, а детето е в спешно състояние, лекарите все пак са длъжни да окажат помощ до пристигането на извиканата бърза помощ или друг спешен екип.

Според педиатъра д-р Гергана Николова има проблем заради лошата комуникация между лекар и пациент и ниското ниво на информираност. По думите ѝ 90% от пациентите не знаят работното време на личните лекари. „80% от повикванията, които имам за деня, са да ме питат кога съм на работа. Не е логично да имаш дете и да не знаеш личният лекар кога е на работа”, коментира д-р Николова. Тя обясни, че децата до 3-годишна възраст и бременните са с приоритет пред кабинета.

Кои са лечебните заведения със спешно отделение в столицата:

  • Аджибадем Сити клиник МБАЛ Токуда – пулмология, гастроентерология, ендокринология, нефрология, ревматология, алергология;
  • УМБАЛСМ „Пирогов“ – детска хирургия, детска реанимация, ортопедия и травматология, изгаряне, токсикология;
  • УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“ – УНГ, травматология, очни болести;
  • УМБАЛ „Св. Анна“ – Спешно отделение – отделение по педиатрия.


Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град