За родители

Начало | За родители | Защо продажбата на „Школо“ притесни родители и МОН?

Защо продажбата на „Школо“ притесни родители и МОН?

Аз детето | 2024-01-18

Защо продажбата на „Школо“ притесни родители и МОН?

Ученическата платформа „Школо“ става собственост на най-големия британски доставчик на образователен софтуер „Джунипър Еджикейшън“. Продажбата стана повод за притеснения сред родителите. От Министерството на образованието и науката са започнали проверка и са сезирали ДАНС. За по-малко от 24 часа новината за продажбата на „Школо“ предизвика вълна от реакции. Родители се опасяват за личните данни на децата си.

В 51-во училище в София вече са постъпили няколко обаждания, съобщават от Bulgaria ON AIR. „До този момент има двама или трима родители, които се свързаха с класните си ръководители, за да вникнат по-сериозно в темата“, заяви зам.-директорът „Образователни технологии“ в 51-во СОУ Ива Асенова. Боряна Радева е учител и родител на трима ученици в 8 и 11 клас. Признава, че платформата е направила пробив в комуникацията с родителите и обратната връзка с учителите, но е разочарована. Предполагам, че е продадена чисто софтуерно. Ние сме свикнали да бъдем клиенти на чужди компании. Личните данни на учениците са данните, които се съхраняват във всеки един дневник в българското образование: ЕГН, адреси, имена на родители, телефони, лични лекари“, каза Радева.

Директорите търсят отговори на въпроса – необходимо ли беше добре работеща платформа да попадне в чужди ръце? „Най-вероятно купуването на тази фирма е станало, защото работи много добре, но в последните години ние ползвателите срещахме големи проблеми със синхронизирането на тази платформа и единната информационна система за българското образование – НЕИСПУО, нищо чудно това да е една от причините“, добави Асенова.

Министерството на образованието и науката назначи проверка. Сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни. „Министерството на образованието и науката не е било информирано по никакъв начин за продажбата на „Школо“ на чужда компания. МОН към момента няма договорни отношения, но много от българските училища са техни клиенти“, заявиха от МОН. От ведомството уточняват, че случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата електронен дневник към държавната система – НЕИСПУО, с която към момента работят над 830 образователни институции.

Управителят на „Школо“ Любомир Ваньов обясни, че продажбата е нужна, за да се достигне и до международните пазари, а след предприетата стъпка към момента няма отказали се училища.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град