новини детски

Начало | новини детски | „Как да бъдем мили?“ е водещ въпрос за тазгодишната кампания „Имаш силата – бъди приятел“

„Как да бъдем мили?“ е водещ въпрос за тазгодишната кампания „Имаш силата – бъди приятел“

Аз детето | 2020-11-09

„Как да бъдем мили?“ е водещ въпрос за тазгодишната кампания „Имаш силата – бъди приятел“

Устойчивата кампания „Имаш силата – бъди приятел“ продължава и през тази година на родна почва. Тя се случва за 6-ти пореден път, като главната тема в този случай е добротата. Организирана е от популярния детски канал Cartoon Network и се радва на голям успех не само у нас, но и по целия свят. За настоящото издание е създаден безплатен информационен наръчник, който показва на деца и възрастни как да бъдат по-мили с околните и защо това има значение.

Като ключова част от кампанията се провежда и проучването „Нагласи и възприятие за доброта сред децата“. В него участват около 200 българчета на възраст между 6 и 12 години, разделени в две групи. Проучването цели да открие какво разбират децата под „доброта“, кой е моделът им за подражание в тази насока, колко често вършат добрини и други важни въпроси. Изследването се извършва от агенция BluePoint – които са един от партньорите на инициативата. Официалните резултати от него ще бъдат споделени в края на кампанията. Целта е да бъдат откроени редица зависимости, които всеки може да използва, за да възпита доброта у следващото поколение и така да направи света по-добър.

Важен елемент от инициативата е подготвения за нея „Наръчник на добротата“. Той е създаден от психолога Виниций Петров и подкрепен от експертите от Фондация „Асоциация Анимус“. Представлява три забавни страници, изпълнени с важни въпроси и съвети за добротата – за децата, за техните родители, както и учителите. Целта му е да се покаже колко е важно всички да се замислим как можем да бъдем по-добри, защо е важно да сме такива и също как да научим децата на доброта.

По данни на Министерство на образованието и науката през 2018/2019 г. отново е отчетено повишаване на някои показатели за тормоза между деца, с около 20%. Например случаите на вербален тормоз са се увеличили с 508 на брой, до общо 3545 случая, или с около 16%. Което показва, че въпросните проблеми имат нужда от още усилия за да бъдат редуцирани. Това може да стане чрез общите ни усилия и също кампании като „Имаш силата – бъди приятел“.

Част от нея е и специалният сайт по темата: budipriatel.cartoonnetwork.bg. В него децата ще намерят информация, свързана с добротата, приятелството и тормоза. Там могат да гледат видеа, да използват специално създадени тестове, чрез които да разберат повече за отношенията си с околните, както и да прочетат съветите на експертите. Родителите също могат да почерпят полезна информация за предотвратяване и справяне с тези проблеми.

Партньори на инициативата тази година са Фондация „Асоциация Анимус”, психолога Виниций Петров, детската медия Bebok.eu, обществото за психология и психотерапия hOUR SPACE и агенцията за проучвания BluePoint.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град